Associazione Ludica l'Altra Parte - Bergamo
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Descent: Road to Legend discussione

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Messaggio Da Persimmon Mer Apr 20, 2011 6:46 am

preso da curiosità, mi sono andato a leggere le faq del gioco.
http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/descent/faq/descent-v-1-3.pdf
ed ecco cosa scopro (road of legend):

The Overlord's Deck
If the Overlord cycles through his deck twice in the same
dungeon level, the heroes are ejected from the dungeon
and are forced to flee it. Note that the Overlord's Keep is
not subject to this rule.
questa è pesa.
Praticamente, se peso finisce il mazzo 2 volte nello stesso livello, veniamo buttati fuori

Feats
Heroes may only acquire Feats that match their skill set. A
hero may not gain any feats, regardless of skills purchased,
that fall outside their printed skill set.
quindi occhio che possiamo pigliare solo talenti del nostro tipo (ad es, io solo lotta e sotterfugio)

Dungeons
The Dungeon Level Setup rules on page 17 are
misleading. The Overlord should shuffle his deck and
draw a new hand only at the start of the first dungeon
level, not every level in a given dungeon.
quindi non si rifà il mazzo tra un lv e l'altro

Q: If a level has multiple leaders, do the heroes get the
conquest and coin reward for killing each leader?
A: Yes.
qui ci facevamo un pò di conquiste in più al 2° livello dei gemelli Very Happy

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Messaggio Da Persimmon Mer Apr 20, 2011 6:58 am

Da regolamento della campagna invece:
http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/descent/drtl_rulebook.pdf

pagina 10

1. Time Passes
...
Then, the overlord gains one conquest token, plus an additional
conquest token for each city he has razed.
quindi peso trassone, non fai 4 conquista a turno Very Happy

pagina 15

Encounters
....
Party Victory
If the heroes kill all of the monsters on the board, they win the
encounter and may loot the bodies.
qui ci siamo fumati noi un botto di soldi quando abbiamo ucciso i 2 golem Laughing

pagina 17
If a chest is opened and no treasures are found, the heroes
receive one extra conquest token.
da tenere presente che per gli scrigni in cui non peschiamo tesori pigliamo 1 segnalino conquista Smile
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Messaggio Da Drewt Mer Apr 20, 2011 7:44 am

Pesus, riesci a equilibrare un poco il dislivello che si è creato? Affrontare sfide più difficili è stimolante e se più avanti ci annoieremo potremmo riproporlo ma per ora vorrei provare la campagna normale Razz
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Messaggio Da Persimmon Mer Apr 20, 2011 8:48 am

Drewt ha scritto:Pesus, riesci a equilibrare un poco il dislivello che si è creato? Affrontare sfide più difficili è stimolante e se più avanti ci annoieremo potremmo riproporlo ma per ora vorrei provare la campagna normale Razz
il solo dislivello che avevamo ieri sera era che non riuscivamo a trovare un utilizzo al tuo personaggio nel dungeon del demone (oramai noto ai più come "La Nemesi di Sardi" ) che non fosse il faro antievoca mostri.
Io e lele nella prima ora di partita abbiamo pulito un livello col il suo mago runico morto solo una volta Smile
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Messaggio Da Persimmon Mer Apr 20, 2011 3:24 pm

sempre sulle faq, questa rende il demone ancora più potente:
Q: What happens if you are on a lava space at the
beginning of your turn and you don’t move?
A: If you begin your turn on a damaging effect, such as
lava or a monster’s aura, and do not move off of it, you are
damaged by it at the end of your turn.
praticamente se uno resta nell'aura si becca i danni anche se non muove affraid
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Messaggio Da Persimmon Lun Mag 09, 2011 6:50 pm

dalle faq, Mostri e scale
Small Monsters and Staircases
By using one movement point, a small monster may
move from one space containing a staircase to any space
containing a staircase of the same color.
Ergo solo i mostri con basetta 1x1 posso usare le scale Very Happy
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Messaggio Da Brother Magnus Mar Mag 10, 2011 9:59 am

Cosa importantissima... Evitiamo i panini cui siam soliti decedere... Vedisi fuga costretta dal dungeon l'ultima volta...
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Messaggio Da Brother Magnus Gio Mag 12, 2011 10:42 pm

Per ora nelle faq ho trovato una specifica riguardante gli ostacoli, nella quale annoverano tra di essi anche alberi, funghi, fontane, sarcofaghi, mucchi d'ossa, ghiaccio, letti, ecc...
Adesso cerco/posto anche riguardo la fossa vera e propria, ma mi pare oramai chiaro (tra manuale ed interpretazione "estensiva" fatta dalla casa editrice) che lo sia.
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Messaggio Da Brother Magnus Gio Mag 12, 2011 10:46 pm

Altra cosa interessante:

fino ad ora il signore obscuro non poteva avere più di 2 carte potere contemporaneamente in gioco (dal livello argento) massimo 3.
Indi ci siam presi sempre un sacco di botto di troppo^^.

Inoltre:
"Note that Bear tattoo has been removed from RtL (Telekinesis too) by FAQ.

FAQ pg13
Card Revisions
After careful consideration, we feel that the following cards should be removed from the advanced campaign.
Skills - Telekinesis, Bear tattoo
Overlord - Poltergeist, Rolling Stone
Crushing Blow is now restricted to only one copy in the Overlord's deck. Yes this may go in the Lt.s hand during a Lt. encounter.
Spiritwalker is reduced to 5 spaces, not the 10 that is printed on the card."
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Messaggio Da Persimmon Gio Mag 12, 2011 10:59 pm

ed ecco la faq che cercavamo Very Happy
Environmental Hazards and Obstacles
Q: Which map items count as obstacles for the Crushing
Block trap card?
A: Crushing Block may never be played in a space
adjacent to a pit or any token (or built-in map element)
that blocks movement. The reason for this is to prevent
the Overlord from sealing a hallway completely and
preventing the heroes from ever progressing. This is a
list of all relevant obstacles, current through the Road to
Legend: Boulder, Crushing Wall, Rubble, Water. (Villagers
are figures, not map elements.)
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Messaggio Da Persimmon Ven Mag 13, 2011 10:02 am

altre cose interessanti

Empty Spaces
Chests, Glyphs, Potions, Coin Piles, and Rune Keys do
not count as empty spaces for the purposes of playing
traps. They do not block line of sight, and figures may
move through as normal.

Power Potions
In the advanced campaign, power potions work differently
from the way they are described in Well of Darkness.
Instead of allowing the hero to roll all five black power
dice on a single attack, power potions now give the hero
five free "boosts" to his power dice, exactly as if the hero
had spent five fatigue before rolling his attack dice. In all
other respects, power potions are unchanged.
figo, le pozze verdi ti permettono di evolvere a gratis i dadi.
Potrei prenderne una per fare la lisciata d'Argento, ora che ci muoviamo di livello di campagna Very Happy

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Messaggio Da Persimmon Gio Giu 02, 2011 11:53 am

Nel cercare una risposta alle domande sorte nella lunga notte di Descent, ovvero:

- si spendono punti movimento nell'usare i glifi?
- ragnatelato in parte al Glifo: si può andare a Tamaril?
- i poteri a danno (l'ingordigia golosa velenosa) funziona mentre sei in città?

ho scoperto che inutile che ci studiamo le raffinatezze, se poi caschiamo come tonni sui basilari. Very Happy
Dal regolamento di campagna, pagina 31:
Web
A hero who is caught in a web is marked with a web token. At
the start of each of that hero’s turns, its owner must roll a black
power die for each web token on it, plus one additional black
power die for each die of Melee trait the hero has (the number of
bonus power dice rolled when the hero makes a melee attack)
.

For each power surge rolled, remove one web token. If any web
tokens remain on the figure after rolling, the figure cannot spend
any movement points that turn.
Monsters caught in a web remove tokens the same way, except
that they roll one black power die for each web token, plus one
extra black power die for each space they occupy beyond the first.
questa simpatica cosa che c'e sfuggita sinora implica che, ad esempio, drewt tira 4 dadi neri quando vede se si libera dalle ragnatele Very Happy

acc, brutte notizie per tutti. pale
sempre pagina 31 del manuale della campagna
Poison
When a hero suffers one or more wounds from a Poison attack,
the player first removes the appropriate number of wound tokens
from his hero sheet, then places an equal number of poison
tokens on his sheet. If the hero later receives healing, these
poison tokens are removed first, one token per wound that would
otherwise be healed.
Once all of the poison tokens are removed,
the hero’s wounds can be treated normally.
non parla più di pozioni, ma di Healing in generale.
Quindi mi sà che rientrano anche le visite del tempio e la runa che consuma la fatica

dalle faq:
Drinking Potions
Each hero may only drink 1 potion (of any type) each
turn. This prevents players from using certain overly
powerful potion combinations. All potions are returned to
the Market when the effects of that potion end.
quindi quando ho fatto la cavalcata potevo al massimo bere una pozione (ne ho bevute 2) Embarassed
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Messaggio Da Persimmon Gio Giu 02, 2011 1:14 pm

Ora, tornando a bomba

- si spendono punti movimento nell'usare i glifi?
Dopo essermi letto regolamento di campagna e FAQ, devo condividere l'interpretazione di Sardì:
per andare da Dungeon a Tamaril basta essere a contatto di Glifo (e si fà l'intero turno a rifornirsi).
Quindi:
- ragnatelato in parte al Glifo: si può andare a Tamaril?
La risposta è si.
Però non si può tornare finche non ci si toglie la ragnatela (siccome tornare dalla città costa 1 punto movimento).

- i poteri a danno (l'ingordigia golosa velenosa) funziona mentre sei in città?

Non ho trovato ne faq ne regole in merito che impediscano la cosa.
Avendo solo il testo della carta
http://www.descentinthedark.com/_g_/gluttony.php
sono abbastanza convinto che gli eroi che spendono i turni a Tamaril si beccano comunque l'effetto della carta.
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Messaggio Da Persimmon Sab Giu 04, 2011 11:54 pm

su doom distruzione:
Q: When effects from “vanilla” Descent refer to black
dice, how do they relate to silver and gold dice? Does
Doom! still add black dice at gold campaign level? Can
Trenloe the Strong and Lyssa reroll silver and gold dice?
A: For Road to Legend, when an effect refers to a black
die, read it as referring to power dice in general. If an
effect adds a black die to a roll (such as Doom! or a power
potion), it instead adds one “boost” as if the subject had
spent one fatigue to enhance its attack.
For example, a
copper level Master Beastman, which ordinarily rolls 1
black die, could roll either 2 black dice or 1 silver die with
Doom! in play. Lyssa and Trenloe the Strong may reroll
power dice of any color.
praticamente, con doom in gioco:
se il modelo non ha dadi potere, gliene aggiungi uno nero.
se ne tira uno nero, puoi farlo argento od aggiungerne uno nero
se ne tira uno argento, puoi farlo oro od aggiungerne uno nero
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Messaggio Da Persimmon Sab Giu 11, 2011 5:18 pm

Monster Abilities
Q: If a Black Curse monster is killed via some indirect
means such as Aura, a pit, Burn, or a familiar, who gets
the curse?
A: No one. A “killing blow” must be the product of an
attack roll.
quindi quando il mio pg detona portandosi dietro dei preti oscuri evoluti, niente segnalino maledizione Very Happy
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Messaggio Da Persimmon Mar Giu 28, 2011 8:38 am

Per mostri e terreni, la faq dice:
Large Monsters and Terrain
When large monsters move, they can sometimes find
themselves moving across hazardous terrain (lava,
scything blades) twice as often as other figures. Further,
it can often be confusing whether or not beneficial terrain (trees, elevated terrain)
should affect a creature only partly standing on it.
Use the following guidelines to arbitrate these instances:

The overlord may choose to have a monster affected
by any terrain it partially occupies.
A monster MUST be affected by any terrain
it completely occupies. If the monster is
completely occupying
multiple terrains, the figure has to be affected by
one of the terrains (Overlord's choice).
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Messaggio Da Persimmon Mar Giu 28, 2011 9:02 am

E peso smette di essere utile!

Rule Changes and Clarifications
Leadership (skill)
You may not choose the same half action twice with
Leadership. It is not possible to place an order on another figure and an order on the figure with Leadership. It is possible for a hero with Leadership to give another hero a Rest order, and then have that hero activate and recover full fatigue on their turn in the same round that the order was placed.
quindi non più doppie azioni e ordini dati in giro come se piovessero, purtroppo Sad
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Messaggio Da Persimmon Gio Mag 03, 2012 8:25 am

ho trovato il risolutore definitovo ai problemi della linea di vista!
http://www.descentinthedark.com/_l_/line_of_sight_checker.php

facendo prove, si scopre che la casella dietro l'angolo è in ldv Very Happy

versione scaricabile su Iphone e Ipad
http://web.me.com/flainez/LineOfSightChecker/English.html
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